Ce necesita inregistrarea pe platforma SIATD si care sunt operatorii care trebuie sa se inregistreze?
ROAFM este un registru dinamic, care prin intermediul platformei SIATD si-a facut aparitia in mediul online cu scopul de inregistrare a deseurilor introduse in Romania in scopul valorificarii. (art. 1 din Anexa Procedurii de inregistrare).
Pentru transmiterea cererii de inregistrare in Registrul ROAFM prin mijloace electronice de transmitere la distanta, operatorii economici utilizeaza platforma SIATD existenta pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro.
Cererea de inregistrare in Registrul ROAFM se transmite in platforma SIATD (Sistemul informatic de asigurare a trasabilitatii deseurilor) gestionata de Administratia Fondului pentru Mediu, prin cadrul caruia, reprezentantii GNM (Garda Nationala de Mediu) ofera, in urma verificarilor si prin documente specifice, punct de vedere referitor la tranzactiile sustinute de operatori.
Infiintarea registrului ROAFM a fost introdusa prin Ordinul 1736/2022, iar procedura de inregistrare in noul sistem gestionat de Administratia Fondului pentru Mediu se regaseste in cadrul anexelor 1-4 de pe site-ul AFM:
– Anexa Nr. 1 – Cerere de inregistrare in Registrul ROAFM
– Anexa Nr. 2 – Instructiuni de inregistrare in Registrul ROAFM
– Anexa Nr. 3 – Modelul si continutul Registrului ROAFM
– Anexa Nr. 4 – Instructiuni de raportare si declarare in Registrul ROAFM
Un alt detaliu important pentru utilizarea registrului este semnatura electronica calificata. Aceasta se bazeaza pe un certificat calificat pentru semnatura electronica, care este solicitata pentru completarea anexelor, unde va sunt solicitate date precum:
– Date privind operatorul economic valorificator
– Date privind punctul de lucru al instalatiei de valorificare declarat in documentele de transport
– Adresa punctului de lucru al instalatiei de valorificare
– Date privind cantitatile autorizate/ transferate
Odata cu inregistrarea in Registrul ROAFM, raportarea si declararea importurilor sau a transferurilor de deseuri intracomunitare in vederea valorificarii acestora se va face numai prin intermediul registrului.
Registrul ROAFM va putea fi utilizat atat de catre operatorii economici, cat si de catre autoritatile publice responsabile cu supravegherea si controlul transferului de deseuri. Garda Nationala de Mediu, prin reprezentantii acesteia, detinatori ai unei semnaturi electronice calificate, completeaza statusul transferului, precum si alte date aferente acestuia in Registrul ROAFM la pct. IV lit. B si C din anexa nr. 3 la procedura, in momentul verificarii transportului in punctul de frontiera sau dupa efectuarea controlului la destinatie.
In cazul in care termenii si conditiile din cererea de inregistrare sau din documentele atasate cererii sunt modificate, operatorii economici sunt obligati sa notifice AFM cu privire la acestea prin serviciul online, in caz contrar riscand sa nu mai figureze in Registrul ROAFM.
Pentru toate detaliile despre inregistrarea in registrul ROAFM nu ezitati sa ne contactati pentru a parcurge impreuna toti pasii necesari inscrierii tuturor tranzactiilor/ operatiunilor ce vor fi efectuate in aplicatia informatica ROAFM.
Cu o experienta de peste 7 ani in domeniul Protectiei Mediului si formata din profesionisti echipa BVA Proiect Consulting va pune toate aceste servicii la un telefon distanta.
Contacteaza-ne pe office@bvaproiectconsulting.ro | +40 743 939 609 sau completeaza direct formularul de pe site si solicita oferta personalizata!