loader image

Pachet START UP SMART for BUSINESS in Romania

BVA PROIECT CONSULTING sustine conceptul de anteprenoriat prin suportul acordat companiilor aflate la inceput de drum pentru ca fiecare pas conteaza, iar sustenabilitatea unei afaceri trebuie sa existe inca de la inceput.

Daca sunteti in stadiul infiintarii unei societati sau a unei noi filiale/ punct de lucru in Romania, BVA Proiect Consulting va propunre Pachetul Start up SMART conceput pentru societati nou infiintate in Romania cand costul operatiilor este foarte important, iar asistenta si implicarea unui specialist in materie este necesara pentru ca este bine sa stii ce ai de facut pentru conformarea cu legislatia de mediu aflata in ultimii ani intr-o continua schimbare si o dinamica ridicata!

Incepand cu procesul de autorizare, continuand cu indeplinirea la termen a obligatiilor de mediu, cat si raportarea si declararea catre autoritati a informatiilor la care legislatia obliga indeplinind deopotriva conditiile de forma si continut toate aceste aspecte conduc la buna desfasurare a activitatii, sau din potriva, atrag sanctiuni si incetarea activitatii.

Acest articol sumarizeaza tot ce trebuie sa luati in calcul pentru segmentul de mediu atunci cand deschideti un nou punct de lucru in Romania:

Un aspect foarte important de luat in calcul rezida in faptul ca necunoasterea legii nu exonereaza societatile de responsabilitatea privind conformarea legislativa de mediu indiferent de domeniul de activitate in care societatea activeaza! 

BVA Proiect Consulting doreste sa ofere suport tuturor societatilor interesate si recomanda operatorilor economici sa se asigure ca indeplinesc pe deplin toate obligatiile de mediu si daca exista lacune sa nu ezite sa apeleze la ajutor de specialitate, in cazul in care nu au o persoana cu experienta in cadrul firmei. 

Va stam alaturi in toate aceste demersuri si puteti conta pe consultanta personalizate si solutii de mediu potrivite.

 Codul CAEN certifica activitatea pe care o vei desfasura la noul punct de lucru sau in noua societate.

  • Autorizatia de mediu
  1.  Primul pas il constituie emiterea unui certificat constatator pentru fiecare punct de lucru deschis care contine codurile CAEN de referinta pentru toate activitatile desfasurate in locatie, avand in vedere ca autorizatia de mediu se obtine pentru toate codurile CAEN autorizabile.

Pe scurt, inseamna ca, daca este desfasurata o activitate autorizabila in mai multe puncte de lucru va fi necesara emiterea unei autorizatii de mediu pentru fiecare punct in parte.

De remarcat este ca pentru anumite activitati este nevoie de autorizatie de mediu doar in anumite conditii enumerate de lege. 

Pentru a avea certitudinea ca procedam corect vom verifica corespondenta codurilor din Anexa 1 cu editia REV2 a codurilor CAEN, codurile care sunt prezente in certificatul constatator detinut de dumneavoastra fiind emis conform editiei revizuite (REV2). 

Pentru codurile CAEN care necesita autorizare se va proceda la parcurgerea procedurii de obtinere a autorizatiei de mediu care presupune depunerea documentatiei tehnice specifice la Agentia pentru Protectia Mediului din judetul de care apartine punctul dumneavoastra de lucru.

Autorizatia de mediu implica o serie de obligatii stabilite de Autoritati pe care societatea se obliga sa le respecte insa obligatiile nu se limiteaza la ceea ce este mentionat in actul de reglementare ci, intotdeauna va fi necesara verificarea cadrului legislativ implicit, intrucat acesta vine in completarea autorizatiei in ceea ce priveste indeplinirea in totalitate a obligatiilor de mediu pentru societatea in cauza.

  • Raportarile specific posibil mentionate in autorizatia de mediu:
  1. raportarea anuala a uleiurilor
  2. evidenta si raportarea substantelor chimice periculoase
  3. raportarea emisiilor si a imisiilor 
  4. caculul emisiilor de COV
  5. indeplinirea indicilor de sonometrie si altele
  • Managementul deseurilor

In toate cazurile in care discutam despre o activitate autorizabila sau nu, fiecare societate are obligatia in conformitate cu OUG 92/2021 de a avea desemnata intern o persoana responsabila de managementul deseurilor sau de a face dovada externalizarii responsabilitatii catre o firma de specialitate printr-un contract de colaborare cu preluarea responsabilitatii care sa urmareasca urmatoarele aspecte foarte importante cu frecventa periodica.

  1. Incadrarea si clasificarea fiecarui tip de deseu generat
  2. Colectarea selectiva a deseurilor cu utilizarea denumirii si codului de deseu aferent
  3. Intocmirea lunara si pastrarea evidentei gestiunii deseurilor si prezentarea responsabila in cazul controalelor din partea autoritatilor competente de control (Garda de Mediu, Politia Locala, etc.)
  4.  Intocmirea si transmiterea raportarilor anuale pe segmentul deseurilor catre Agentia pentru Protectia Mediului
  5.  Incheierea contractelor de preluare si manipulare a deseurilor cu societati de salubrizare (deseuri menajere) si operatori specializati (deseuri reciclabile si deseuri care necesita operatiuni de gestionare/ eliminare/ neutralizare specifica)
  6. Intocmirea programului de prevenire si reducere a cantitatilor de deseuri si urmarirea periodica a indicatorilor.

 

Gestionarea corecta a deseurilor de catre fiecare angajator in special in activitatea agentilor care activeaza in industrie reduce semnificativ impactul negativ pe care deseurile il au asupra mediului inconjurator, reduce costurile societatii, iar pentru companii contribuie dezvoltarea sustenabila.

  • Obligatii catre Administratia Fondului pentru Mediu

Orice societate este supusa incidentei controlului inspectorilor Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM) care verifica conformarea pentru indicatori multipli. 

Principala Obligatie pe care o intalnim in cazul celor mai multe societati consta in declararea ambalajelor introduse pe piata care pot avea provenienta din achizitiile efectuate in afara tarii sau din ambalarea/ supraambalarea/ reambalarea produselor proprii.

Unele societati a caror activitate impune trebuie sa declare echipamentele electrice, bateriile, substantele chimice periculoase sau uleiurile minerale introduce pentru pe piata din Romania. In cazul in care domeniul de activitate include si comercializarea deseurilor se impune obligatia intocmirii unei declaratii lunare catre AFM.

O evaluare completa a obligatiilor de mediu este recomandata tuturor societatilor si daca este facuta la infiintarea companiei va ajuta sa evitati sanctiunile care pot urma in cazul unui control in cazul neindeplinirii anumitor obligatii ce revin societatii.

Echipa BVA Proiect Consulting ramane la dispozitia dumneavoastra cu toate detaliile privind pachetul START UP SMART for BUSINESS pentru societatile in curs de deschidere si organizare pe teritoriul Romaniei!